Jak uczestniczyć w targach? Przydatne wskazówki

Jak uczestniczyć w targach? Przydatne wskazówki

Udział w targach dla firm pozwala spotkać się z klientami. Przy tym odpowiadają za angażowanie odbiorców zadających pytania. Nowe produkty można wprowadzić na rynek i je wypromować. Poza tym umożliwiają kreowanie wizerunku biznesu i prezentację produktów czy usług. Dlatego dowiedz się, jak się do targów przygotować. Co wchodzi w zakres kosztów? Jak przygotować stoisko? Sprawdzamy!

Od czego zacząć?

Planujesz udział w targach i wystawach? Najpierw odpowiedz sobie na kilka standardowych pytań. Czy ich tematyka jest związana z produktami czy usługami Twojego biznesu? Czy reprezentują rynek dla firmy i w jakim stopniu? Czy dzięki nim dotrzesz do klientów? Czy jest to impreza krajowa, regionalna lub międzynarodowa? Sprawdź, jak często się odbywają i kiedy będą kolejne. Jaka jest cena za metr kwadratowy powierzchni i jakie przedsiębiorstwa będą uczestniczyć?

Warto także dowiedzieć się, czy przewidziane są dodatkowe spotkania czy konferencje. Jakie kampanie promocyjne są planowane? Warto poza tym zapoznać się z danymi statystycznymi w zakresie ostatniego eventu. Chodzi o liczbę zwiedzających, ich typy czy liczbę wystawców. Istotna jest także powierzchnia netto udostępniona wystawcom oraz sprawdzenie danych przez audytorów.

W jaki sposób przygotować stoisko na targi?

Zdecydowałeś się na udział w targach branżowych? Przygotuj odpowiednio stoisko. Ważne, aby było widoczne i atrakcyjne dla uczestników wydarzenia. Dobrym rozwiązaniem są roll up’y. Cechują się mobilnością, stabilnością i dysponują dużą powierzchnią reklamową. Stoisko na targach w Warszawie czy innym mieście powinno obejmować dużą ilość ulotek. Warto również pomyśleć o konspektach informacyjnych czy poczęstunku.

Przygotowanie do udziału w targach branżowych

W celu wystawienia swojego stanowiska na targach w Poznaniu czy innym mieście należy się zgłosić u organizatora. Najlepiej już wcześniej przygotować się do wydarzenia. Istotne jest ustalenie na wstępie, kto będzie reprezentował Twoją firmę: właściciel i jacy pracownicy? Dobrze jest się poza tym merytorycznie przygotować. Dlatego tak ważna jest wiedza, umożliwiająca fachowe odpowiedzi. Istotna jest także jakość oferty czy zaskoczenie uczestników przez opcję adresowaną tylko do nich.

Działania promocyjne a udział w targu

W trakcie trwania wystawy czy targów poza projektem stoiska materiały informacyjne mają duże znaczenie. Warto określić ich adresatów oraz ustalić właściwą ilość ich dostępności. Zwykle zwiedzających można podzielić na:

  • zorientowanych na technikę,

  • zorientowanych na kierownictwo,

  • reprezentantów prasy,

  • osoby – prywatne i publiczne.

Na materiały informacyjne składają się: ulotki, broszury, informacje o produktach, cenniki, noty prasowe czy publikacje firmowe.

Jak zaplanować koszty uczestnictwa w targach?

Zastanawiasz się nad udziałem w targach? Określenie średnich kosztów jest trudne, gdyż zależy od różnych czynników. Są to: wielkość stoiska, lokalizacja czy rodzaj targów. Eksperci jednak uważają, że wystarczy pomnożyć koszt wynajęcia stoiska przez 10. Nie dotyczy to kosztów związanych z obsługą. Z reguły w skład kosztów należą:

  • koszty podstawowe – parkingi, wejściówki dla organizatorów, wynajęcie stoiska czy energia elektryczna,

  • koszty zaprojektowania stoiska – planowanie, liternictwo, zdjęcia, slajdy, dekoracje i ozdoby, logo,

  • cena za sprzęt na stoisku – oświetlenie, wyposażenie, wykładzina, rzutnik do slajdów.

Poza tym istotne są koszty usług, a więc tłumaczy czy hostess. Nie można także zapomnieć o kosztach w związku z komunikacją, a więc między innymi prezentami czy materiałami reklamowymi. Ważne są poza tym koszty przewozu i wywozu śmieci, podróży, zakwaterowania czy rozrywki dla obsługi. Do pozostałych kosztów zalicza się badanie rynku targowego czy szkolenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.